به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جبارعلی ذاکری با تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی اظهار کرد: حجم عملیات انجام گرفته در این پروژهها بسیار بالاست به طوری که اجرای ۵۲ کیلومتر تونل در این طرحها نشان دهنده عظمت کار است.
معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها راهآهن قزوین- رشت را با ۵۲ دستگاه تونل به طول ۲۹ هزار متر رکورددار در این زمینه دانست و گفت: این محور ریلی از منطقه کوهستانی و جنگلی عبور میکند و پیچیدگیهای فنی بسیار زیادی دارد که کار را سختتر میکند.
وی افزود: تونلهای سه و پنج در قطعه ۴ الف. محور در محدوده رودبار از سختترین بخشهای اجرایی این پروژه محسوب میشوند که اولی به طول ۵۹۸ متر و دیگری به طول هزار و ۵۲ متر است.
ذاکری خاطرنشان کرد: این دو دستگاه تونل در منطقهای قرار دارد که بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش میرود که علت تاخیر در اجرا همین موضوع بوده است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها با اشاره به محور میانه- بستانآباد گفت: این محور دارای هفت دستگاه تونل به طول ۱۸ هزار متر است و دومین رکورد را در طرحهای اولویتدار ریلی در این زمینه دارا است.
وی اظهار کرد: محور فیروزان- کرمانشاه و مهاباد- ارومیه نیز هر کدام با داشتن هزار و ۹۰۰ متر تونل از دیگر طرحهای اولویت دار ریلی هستند که دارای تونل هستند.
نظر شما